donderdag 6 juni 2013

Old Amsterdam

Ik ben gek van Old Amsterdam kaas
Mij maak je echt blij met een lekker stuk kaas. Als ik uit alle kazen moet kiezen, kies ik toch voor Old Amsterdam. Old Amsterdam is een merk van Westland Kaasspecialiteiten B.V en werd in 1985 op de markt gebracht. De sfeer die het merk oproept, mede door de reclamespotjes en de naam, is er een van ouderwetse kwaliteit. Ik vind het een mooi, degelijk merk met kaas die altijd van de beste kwaliteit is. Old Amsterdam wordt tevens wereldwijs geëxporteerd. Het kan goed zijn dat je het in de schappen van een Amerikaanse supermarkt tegenkomt. Ik vind persoonlijk dat de kaas op een toastje het meest tot zijn recht. Sommige mensen doen de kaas door de salade, maar ik vind de pure smaak van de kaas op zichzelf juist het lekkerste. Het wordt ook wel eens door de stamppot gedaan, om het een smeuïge twist te geven. Hoewel ik dat wel lekker vind, eet ik Old Amsterdam liever op een lekker stukje stokbrood of toast. 


Lekkere Old Amsterdam kaas online kopen? Dat kan bij Goudse Kaas Shop.
Old Amsterdam
Old Amsterdam


Hele Old Amsterdam









Old Amsterdam is zo populair dat het zelfs geïmiteerd werd
In februari 2008 kwam de kaas opvallend in het nieuws omdat er imitatie Old Amsterdam in omloop was. De kaas is zo populair en goed verkocht, en natuurlijk aan de prijzige kant, dat gepoogd werd andere kaas onder die naam te verkopen. Op de namaak-kazen werd beslag gelegd en tegen de verkopers werd een rechtszaak aangespannen. Het was de eerste keer dat een kaasmerk geïmiteerd werd.
Als dessert kies ik graag een kaasplankje
Ik ben zo’n kaasliefhebber, dat ik in een restaurant als dessert altijd voor het kaasplankje ga. Mijn tafelgenoten bestellen vaak chocolademousse of een ijsje maar ik ben en blijf verzot op lekkere kaas. Mijn vrienden en familie noemen me niet voor niets een kaaskop.

Ook zo dol op Old Amsterdam? Bij Goudse Kaas Shop kunt u online verse Old Amsterdam kopen.
Kaasplank met Old Amsterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten